Min tid på Ansgarskolen, et fantastisk år på Ansgar bibelskole - Sunniva

Ansgarskolen sier at de er mer enn en skole, og det har de helt rett i!
Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne å fortelle om mine to fantastiske år på denne skolen. Det første året gikk jeg musikk på Bibelskolen og det andre året jobbet jeg som miljøarbeider og studerte musikk på høyskolen. Her er noe av det jeg sitter igjen med.
Bibelundervisning, musikk, dans, ansgarkvelder, Ansgar Gospel Choir, studietur, 10-dagersturné, film i TV-stua, sol, volleyball, bading, moro på studenthjemmet, fellesmiddager, morgensamlinger, lovsang, mentorgruppen, fantastiske lærere som virkelig bryr seg, et helt unikt miljø, samtaler, gleden av å være miljøarbeider, fantastiske kollegaer og en skole helt utenom det jeg har opplevd tidligere. Dette er noe jeg aldri kommer til å glemme! Jeg hadde nok ikke hatt et like godt grunnlag for resten av livet hadde det ikke vært for disse to årene. Å kunne slappe av som kristen i et kristent miljø har gitt Gud mulighet til å jobbe med meg på andre områder enn tidligere. Jeg har vokst som menneske og jeg har vokst i mitt forhold med Gud. Jeg kan med hånden på hjerte si at det er de to beste årene i mitt liv! Jeg har fått jobbe sammen med helt fantastiske mennesker, jeg har fått ny og nyttig Bibelkunnskap, venner for livet, et nærmere forhold til Gud, og sist men ikke minst har jeg hatt helt utrolig gøy! Jeg har ikke ord for hvor takknemlig jeg er.
Å bruke ett år av livet på en bibelskole er etter min mening det beste du kan gjøre. Du får så utrolig mye igjen for det! Og da vil jeg jo selvfølgelig anbefale Ansgarskolen! Jeg kan ikke uttale meg om de andre bibelskolene, for det er jo bare her jeg har gått, men Ansgarskolen er definitivt mer enn en skole!

New Orleans

Roadtrip til Missisippi

Film på tidagersturnéen!

-Sunniva Johansen