Min tid på Ansgarskolen- Eva

Hei! Mitt navn er Eva og jeg gikk musikklinja på Ansgar i 2004/2005. For å prøve og overbevise akkurat deg til å søke på Ansgar vil jeg fortelle om det beste som har hendt meg.

Jeg søkte på Ansgar etter at en barndomskamerat anbefalte skolen og at jeg hadde lyst til å studere musikk.
Mitt første år på Ansgar var veldig utfordrende for meg og jeg vokste mye som person, men mest av alt utviklet jeg et forhold til Gud.
Det var når vi var på studietur til New Orleans hvor jeg tok mitt voksne standpunkt. Jeg så hvor heldige vi er som bor i Norge, men jeg ble straks sjalu på de sortes forhold til Gud. Hvorfor kan ikke vi også leve som de? Så fritt og bekymringsløst når det gjelder tro. Hvordan kan de som har så lite være så takknemlige for livet, når vi som har så mye ikke kan takke for en ny dag.
Det er en befrielse og se hvordan de ånder og lever for sin tro.

Årene har gått og jeg har vært så heldig og fått mer og mer ansvar av Syver (lærer på musikklinja og dirigent i Ansgar Gospel Choir). Nå har jeg vært i New Orleans hele 9 ganger med musikklinja og det er det absolutte høydepunktet vært år.

Myron, låtskriver i Arc Singers, og Joy.

Det er en klisjé, men den kunne ikke vært mer sann; på Ansgar har jeg fått venner for livet både her i Norge og i USA, og jeg kunne ikke tenkt meg et liv uten de menneskene nå.
Etter 4 år på Ansgar så fikk jeg fundamentet jeg har valgt å leve resten av mitt liv på. Ansgar både forandret og forvandlet meg, og er uten tvil det beste som har hendt meg.
Ansgar har noen fantastiske, dyktige og dedikerte lærere og disse er det ikke mange av!

Vil du gå på en skole som utfordrer deg på flere plan og bryr seg om deg?
Det ville jeg gjort!

Arc Singers fra New Orleans og meg i Stavern, 2009

Meg og Aniika, tidligere sanger i Arc Singers som flyttet til Kansas City hvor jeg besøkte henne.

Takk for at du brukte din tid på å lese dette og jeg håper du vil søke på Ansgar en gang i fremtiden!

- Eva