Disippelklassen i Romania

En gang for lenge siden var det en klasse som skulle på tur... neida! Men nå begynner det å bli en stund siden disippelklassen var i Romania så da er det på tide med et blogginnlegg!

Å dra på en sånn tur gjorde veldig mye med fellesskapet i klassen, vi hadde det så sinssykt gøy og lo veldig mye! Disippelklassen er en skikkelig god gjeng - jeg digger hver eneste en i klassen min!

Vi gjorde ganske mye forskjellig når vi var i Romania. Det var et land som var veldig forskjellig fra hva jeg hadde tenkt meg på forhånd. For et nydelig land med vakre mennesker, fantastisk forkynnelse, hjertelig lovsang og vakkert språk!

Vi fikk lov til å være med til to forskjellige landsbyer i fjellene, hvor vi fikk lov til å dele ut både mat og Bibler, og ha et møte med de hvor vi sang og fortalte om Guds kjærlighet og nåde. De var veldig fattige men det var så fint å se at de ikke bare var ivrige etter mat men også at de ønsket å ta imot Jesus og at sykt mange ønsket seg Bibler! Dette var nok noe av det som gjorde mest intrykk. Det var veldig rart å se hvordan de bodde i iskalde falleferdige hus med hull i bakken som toalett og hvordan de nesten ikke hadde noe mat. I landsbyene fikk vi også leke med barna og snakke med folk og det var utrolig fint! Fantastisk å få gi kjærlighet på en så praktisk måte!

Vi var også på besøk i en del forskjellige menigheter som var trolig fint. Knallgod forkynnelse og høy(!) lovsang hehe! Vi fikk også lov til å dele vitnesbyrd og andakter som var veldig gøy.

Vi hadde også egentlig veldig mye fri så vi fikk god tid til å shoppe og slappe av og bare ha det gøy sammen! Vi hadde også en dag hvor vi var og besøkte noen slott som var helt sykt fine og den ene dagen dro klassen opp og smake på (ekstremt illeluktende og ekkel) mineralvann som liksom skulle være sunt....

Vi fikk Odd Inge til å pose!!!

Vi fikk en utrolig koselig velkomst når vi kom hjem igjen!!

Kunne du tenkt deg et år på disippelskapslinja? Sjekk ut nettsidene våre her!