Jentekveld for alle jenter på Ansgarskolen

Onsdag 22.oktober arrangerte jentene på Team Ansgar (Rebekka og Margrethe) “Jentekveld” for alle jentene på Ansgarskolen. Dette samtidig som guttene hadde ordnet til “Mansgar” for guttene.

Vi startet kvelden med rosa løper og velkomstdrink.

Alle jentene hadde blitt bedt om å ta med seg puter og tepper for å rigge seg til på madrassene som var lagt ut på hele gulvet.

Stearinlys var tent rundt forbi i hele rommet og alle pratet og hygget seg til koselig musikk av ”John Mayer” i bakgrunnen.

Rebekka hadde andakt om at alle er unike som brikken i ett puslespill. Gud har skapt deg og du er en brikke i hans bilde. Hun brukte Salme 139,13-18 for å understreke dette.

Resten av kvelden var fulgt av kompliment - ark til alle jentene. Her skrev de navnet sitt på ett ark, så fikk alle går rundt å skrive noe fint til dem som eide lappen og ta med seg sin lapp hjem.

Det var også masse godteri, chips og kaker.
Som avslutningen på den fine kvelden så vi filmen ”We bought a zoo”.

Tekst og foto: Rebekka Husveg, Team Ansgar.

Kunne du tenke deg et år Bibelskole og delta på Ansgarkvelder som dette?
Les mer om Ansgar Bibelskole og Ansgar Teologiske Høgskole her