Nytt av året - Laget er startet opp på Ansgarskolen (Ansgar Bibelskole & Ansgar Høgskole)

I år har det blitt startet opp et eget skolelag fra Laget på Ansgarskolen. 2 av de som har startet det opp er John Olav Steinsland og Kristin Vister Hansen.

- Hvorfor har dere startet Laget på Ansgarskolen?
Kristin forteller at hun jobbet for Laget det forrige skoleåret, og at det kan startes hvor som helst uavhengig av skole man går på. Og at de har valgt å starte det her på Ansgarskolen for å leve ut troen i fellesskap sammen med andre kristne.

John Olav legger til at en av de som er i gang med å starte opp laget her på Ansgarskolen har fått hjerte for Kristiansand og hadde et ønske om å starte laget på Ansgar. I sommer luftet de tanken seg i mellom om å starte Laget og alle var enige om at de var klare for å starte det opp. Som studenter er det viktig og aktivere troa og holde liv i troa, ikke bare sitte i en komfortsonen til en hver tid. En viktig del av Laget er at folk skal vokse i troa på Gud og ta med seg det fellesskapet som er der videre også.

- Hvor ofte blir det samlinger?
Utganspunktet er at vi planlegger 2 samlinger i måneden.

- Hvordan vil dere legge opp en samling?
Det kommer til å bli litt variasjoner i samlingene, men det vil bli bønnekvelder, lovsangskvelder og undervisningskvelder. Hovedfokuset vil uansett være på Jesus.

Vi har kjent på å nå ut til flere i byen, både andre skoler, men også vanskelig stilte folk i byen vår. Derfor er det også en tanke at vi som er en del av Laget her på Ansgarskolen skal kunne delta i frivilig arbeid i byen og være til velsignelse på denne måten.

Lyst å være en del av et godt skolemiljø? Ta et år på Ansgar Bibelskole eller studer på Ansgar Høgskole. Les mer her

Tekst og foto: Espen Johansen
/Kommunikasjonsmedarbeider Ansgarskolen