Besøk fra Eagle Brook Church på Ansgar Bibelskole

Ansgar Bibelskole har i høst hatt besøk fra Amy Anderson, Alyssa Mack og Gloria Bostrom som er en del av lederteamet i Eagle Brook Church(EBC), Minnesota, USA.

Alyssa startet med å fortelle om at hun virkelig brenner for å fortelle alle om Gud og hva Han har gjort for henne og oss. Dette gjør hun spesielt via arbeidet i Eagle Brook Church.

Etter Alyssa fikk vi høre Amy fortelle om historien til EBC, fra å være en liten husmenighet med 19 personer til at menigheten startet som Baptistmenighet og kjøpte sitt eget sted i 1948. På den tiden var menigheten fast rundt 300stk frem til 1991. Fra 1991 og frem til i dag har EBC vokst 15% årlig, og er nå å regne som en av de største kirkene i USA.

Hver helg er det 7 møter og Amy delte med oss tips om hvordan man kan løse et møte for at kirkefremmede skal trives der. i Eagle Brook har de funnet frem til en løsning hvor de benytter seg av musikk, media, drama, dans m.m for å nå ut til folk og vise at kirke kan være mer enn hva mange her i Norge forbinder med det.

Menighetsarbeidet i TouchPoint Kristiansand som mange av oss på Ansgarskolen er aktive i, har Eagle Brook som sin “mentormenighet” og mye tips og råd hentes fra Eagle Brook til TP for at vi skal nå ut til kirkefremmede. Besøket fra EBC var derfor veldig inspirerende og mange av studentene satt igjen med gode tips til hvordan man kan gjøre kirkearbeid annerledes for å nå ut til folk.

Tekst: Espen Johansen
/Kommunikasjonsmedarbeider Ansgarskolen

Kunne du tenke deg et år på Ansgar Bibelskole og delta på seminarer som dette? Les mer om Ansgarskolen her