Bønn og lovsangskveld i Ansgarkapellet

I høst har det vært et voksende bønn og lovsangsmiljø ved Ansgarskolen, både ved at Ansgar Kristlige Studentlag har startet opp og at det er jevnlige bønnemøter utenom morgensamlinger som skolen står for.

En av høstens større samlinger var Bønn og lovsangskveld i Ansgarkapellet, studenter ved Høgskolen og Bibelskolen stod sammen om en kveld fylt opp av lovsang, bønn og andakt.

I Ansgarkapellet var det dempet belysning og masse levende lys var tent, det var satt opp et kors i det ene hjørnet av kapellet og det var samlet steiner i en haug hvor hver enkelt person kunne legge ned en stein ved korset som en symbolsk handling.

Det var også samlet et lovsangsteam for kvelden, hvor timene i kapellet ble fylt opp med god lovsang. I tillegg delte Martine Akselsen noen gode ord med oss om friheten vi har i Jesus Kristus og det han gjorde på korset for oss.

Tekst og foto: Espen Johansen
/Kommunikasjonsmedarbeider Ansgarskolen

Kunne du tenke deg å være en del av dette miljøet? Les mer om Ansgarskolen her