Julebasar og juleforestilling med Ansgar Bibelskole

Fredag 5. desember var det dukket for den årlige juleforestillingen til musikklinja og julebasaren til disippelsapslinja ved Ansgar Bibelskole.

I år hadde vi flyttet oss fra Ansgarskolen og bort til Hånes Frikirke, lokalene ble pyntet til julebasar og møtesalen ble gjort klar til forestilling.

Mange fine gevinster var kommet inn, mange kaker bakt og flere liter med grøt kokt opp. Alt med et mål, inntektene skal gå til Misjonsforbundets arbeid i Colombia, hvor Disippelskapsklassen også skal på tur i februar 2015.

Etter fulgt av 2 gode timer med basar og sosialt kos var det tid for årets juleforestilling. Musikk klassen hadde forberedt en revy med mye god humor, musikkinnslag og moro. Et gjennomgangstema var videoer hvor vi så Maria og Josef, hvor Maria fortalte Josef at hun var gravid og ventet barn. Dette ble gjennomført med forskjellige årstall og viste hvordan det kanskje ville ha foregått om Maria ble gravid med Jesubarnet på f.eks 1970 tallet.

Det ble alt i alt en vellykket kveld med godt gjennomført arbeid av Bibelskolelevene.

Tekst og foto: Espen Johansen
/Kommunikasjonsmedarbeider Ansgarskolen

Kunne du tenke deg et år på Bibelskole? Og kanskje dra på misjonstur til Colombia?Les mer om Ansgarskolen her