Reisebrev fra Bibel & Musikk sin tur til New Orleans - del 2

Vi på bibelskole linjene musikk og lyd, lys, scene har nå kommet hjem fra en flott USA tur! Med både slitne stemmer + en smule jetlag og litt sykdom - er det litt godt å være hjemme igjen. Vi hadde en utrolig gøy og opplevelsesrik tur til New Orleans, men det er godt å være tilbake på bibelskolen!

Den siste uka var vi rundt i flere gospelkirker, besøkte en plantasje fra slaveriet som var i New Orleans, hadde litt tid ved bassenget, var ute og spiste og opplevde Bourbon Street på kveldstid, gikk i French Quarter, hatt konsert, vært på basketballkamp, og siste dagen hadde vi grillfest på sjømannskirka!

Det å lære mer om kulturen i New Orleans har vært utrolig spennende! Vi har også lært at lydsjekk, mikrofoner, og oppvarming er ”oppskrytt”. I New Orleans var det bare å synge med den lyden som var om salen hørte oss eller ikke. God stemning, hyling og hopping i salen, ble det uansett! De i New Orleans er utrolig gode til å lage god stemning og gire oss opp! Men skal bli litt godt å komme hjem til ordentlig lydsjekk, mikrofoner og ikke minst monitor!! Men en artig opplevelse var det absolutt, og utrolig gøy med responsen fra salen!

Siste søndagen skulle vi synge i en menighet som ble streamet, live på nettet! Det var derfor litt viktig å komme på tiden, noe som kunne bli vanskelig. Politiet hadde sperret av veiene ut fra sjømannskirken, pga. halvmaraton i bydelen. Men etter litt blålys, snakking med politiet og venting rakk vi heldigvis møte! Vi fikk sunget for fullstappet kirke på Franklin Avenue Baptist Church. Utrolig gøy!

Mandag gikk turen hjem. Den ene reisegruppen møtte på flyplassen 06.00 får å reise, men flyet til New York var kansellert, og det ble dermed 11 timer venting på flyplassen. Det endte opp med et flott intervju av Jon Anders på nyhetene i New Orleans med resten av gruppen i bakgrunnen. Men etter en lang reise kom vi endelig hjem til vår kjære bibelskole!

Takk for en utrolig flott tur, med mange gode opplevelser!

Tekst: Iselin Råmunddal, Bibel & Musikk

Kunne du tenke deg å bli bedre kjent med den sorte gospelkulturen i fra sørstatene, samtidig som du blir bedre kjent med deg selv, lærer om bibelen og får venner for livet? Les mer om musikklinjen og de andre linjene ved Ansgar Bibelskole.