Aktiv helg på bibelskolen

20-22.mai hadde bibelskolen en hel haug med opplegg for både store og små. Fredag ettermiddag var det forberedt misjonsløp, mens på lørdag startet dagen med volleyballturnering og avsluttet med realease konsert i Salem. For en fest!

MISJONSLØP

Fredag ettermiddag stelte disippelklassen i stand med kafé, musikk og god stemning på fotballbanen ved Ansgar skolen for her skulle det løpes for Colombia! Elevene i disippelklassen var så heldig å få besøke Colombia tidlig i februar og fikk se både gleder og sorger og hvordan det er å leve et kristent liv i et land som vanligvis ikke har så mye. Derfor var det ekstra gøy å kunne arrangere et slikt løp!

1misjonslopet2

Noen av deltagerne stilte opp med diverse artige utkledninger for å gjøre løpet litt mer utfordrende og gøy. Det ble brukt våtdrakter, svømmeføtter og oppblåsbare dyr. Selv om været ikke var helt på vår side koste folket seg. Takk til alle som har vært med å sponset.

1misjonslopet

KRIK VOLLEYBALLTURNERING

Lørdag morgen var det duket for volleyball turnering som KRIK hadde arrangert. Det var meget godt oppmøte og ikke minst godt humør til tross for pøsende regnvær og gjennomvåte deltagere. Totalt var det 15 lag som deltok, 8 jentelag og 7 guttelag. Håkon André og Edvard, to av våre egne bibelskoleelever, vant av guttelagene og «Pastorkidz» vant av jentelagene.

krik-volleyball-turnering2

I tillegg til selve cupen hadde også KRIK’erne rigget til en kiosk hvor de solgte grillmat, kaker og kaffe. Alle inntektene fra turneringen og kiosken gikk direkte til misjonsprosjektet i Colombia.

krik-sekreteriat

RELEASEKONSERT

Senere på kvelden var det klart for den aller siste AGC konserten med årets kull. Lokalet var stappet med venner, familie og en rekke andre mennesker som var klare for en riktig gospelfest!

Kvelden startet med oppvarming av Håkon André, med band, og to av hans egne låter. Etterpå kom AGC koret og tok scenen. Rommet ble fylt med latter, smil og det gode budskap om Jesus Kristus. Det var en perfekt slutt på en perfekt helg.

agc-releaskonsert

Lyst å ta et år på vår bibelskole? Les mer

Av Hedda