Aktiv ledertrening for disippelskap

Når man velger et år med Bibel & Disippelskap så får man mye undervisning som utfordrer deg. En av tingene du får i løpet av året er ledertrening, en undervisning som ikke nødvendigvis foregår i klasserommet.

Onsdag 29.april var dagen satt av til ledertreningsundervisning for elevene ved disippelskapslinjen. Og til stor glede for elevene er linjeleder Odd Inge ingen tradisjonell lærer, for i dag var planen å ha undervisning i skogen!

Bli bedre kjent med Odd Inge her

Denne dagen ble elevene tatt med på biltur til andre siden av Kristiansand, målet var en paintballbane. Der skulle elevene få leke seg, og i tillegg få utfordre seg som ledere.

ansgarbloggen-disippel-paintball15-fotoespenjohansen ansgarbloggen-disippel-paintball6-fotoespenjohansen

Klassen ble delt opp i 2 lag, hvert lag med 7 aktive spillere. Den som ble valgt til "leder" på laget før hver kamp, ble så utfordret til å legge en "strategisk" plan for kampen de stod foran. Etter kampen var over gav Odd Inge tilbakemelding og tips; hva kunne vært gjort annerledes? Hva var bra? hvordan funket leder og team? Enkelt og greit, både lek og læring på samme tid - i ekte bibelskolestil!

ansgarbloggen-disippel-paintball11-fotoespenjohansen  ansgarbloggen-disippel-paintball10-fotoespenjohansen

Om disippelskapslinjen

Et år på disippelskap gir deg utfordringer på både åndelig og personlig plan. Du vil få undervisning i kristen tro, personlighet og identitet, misjon og bistand, kreativitet og formidler, bønn og ha praksis i menighetsarbeid.

En viktig del av undervisning er også teamarbeid, i løpet av året vil du reise ut 2 ganger på team og delta i lokalt menighetsarbeid. I løpet av året vil du lære hvordan du kan bli en god teamarbeider, opplæring vil foregå på mange forskjellige måter. Som f.eks via paintball, gocart, curling, kanoturer, lek til barne- og ungdomsarbeid.

kajakk  aseraltur

ansgarbloggen-disippel-paintball2-fotoespenjohansen  ansgarbloggen-disippel-paintball12-fotoespenjohansen

Når dagen gikk mot slutt lot vi undervisningen ligge og leken var i gang; nå stod "capture the flag" på planen. 5 gutter mot 9 jenter, og til stor glede for gutta, de store barna i skogen, slo de jentene overlegent!

ansgarbloggen-disippel-paintball9-fotoespenjohansen  ansgarbloggen-disippel-paintball3-fotoespenjohansen

Tekst og foto: Espen Johansen
Kommunikasjonmedarbeider Ansgarskolen

Bildene fra kajakktur og hyttetur er lånt fra henholdsvis Nicole Syvertsen og Hanne Flottorp.