Ansgar Gospel Choir 20år

Skolens kor fikk navn Ansgar Gospel Choir etter at Syver ble ansatt på Ansgarskolen i 1995. Nå har det gått 20 år siden han dirigerte sitt først kor på Ansgarskolen. Dette skal selvfølgelig feires.

At Ansgar Gospel Choir (AGC) fyller 20 år er ikke noe vi så lett glemmer, derfor skal det feires i byens storstue Kilden Kulturhus. Lørdag 6.juni er det avslutningsfest for skolens elever og studenter, denne dagen skal vi også feire AGC stort.

Når Ansgarskolen fylte 100 år ble alle tidligere studenter som har vært en del av Ansgar Gospel Choir invitert til å delta i et stort Mass Choir. Dette ble en stor sukses og vi skal nå derfor gjenta dette for å feir 20 års jubileet. Alle de 20 kullene ved Ansgar Bibelskole som har vært en del av koret er invitert til å delta i et stort Ansgar Gospel Mass Choir denne dagen!

ansgargospelmasschoir5

I tillegg til det store koret får vi besøk fra New Orleans, hvor det meste av inspirasjon vår hentes i fra. Vår gode venn og dirigent Tyron Foster med flere tar seg turen til Norge for å delta og feire sammen med oss.

tyronfoster_ansgargospelmasschoir1  tyronfoster_ansgargospelmasschoir4

ansgargospelmasschoir3  ansgargospelmasschoir2

Dette blir en dag fylt av sort gospel, fest og glede! Vi inviterer derfor akkurat deg som leser dette blogginnlegget til å komme på konsert i Kilden Kulturhus 6.juni. Ta med deg alle du kjenner og ta turen til Kristiansand denne lørdagen.

Billetter kan kjøpes her

Tekst: Espen Johansen
Kommunikasjonsmedarbeider Ansgarskolen

Vil du vite mer om Ansgar Gospel Choir og Ansgarskolen? Les mer på våre nettsider