Bli kjent med studentpastor Anne-May

På Ansgarskolen er vi så heldig at vi har vår egen studentpastor, Anne-May Abrahamsen. Anne-May er en livlig dame med mye energi og alltid godt humør.

Anne-May, hva er din jobb ved Ansgarskolen?

Jeg jobber som studentpastor, det innebærer blant annet at jeg har ansvar for ting som ikke har med undervisning å gjøre. Hver morgen har vi morgensamlinger, som et lite avbrekk i skoledagen. Disse morgensamlingene har jeg hovedansvaret for. I tillegg tilbyr jeg samtaler til elever og studenter ved Bibelskolen og Høgskolen. Har også ansvar for skolens mentorprogram, dette er smågrupper som elevene og studentene kan bli med i, hvor de kan ha samtaler om tro, livet sitt og andre ting de har behov for å snakke med noen få andre om.

Anne-May skyter inn til slutt at hun uten tvil må ha den fineste jobben ved Ansgarskolen!

Hvorfor vil du anbefale Ansgarskolen?

Fordi det er et fantastisk sted, med gode muligheter for å lære og studere. Vi er en 2 delt skole, hvor du kan gå på Bibelskole og lære mer om tro, Bibelen og Jesu etterfølgelse, i tillegg til de enkelte linjevalgene KRIK, Disippel, Musikk og Lyd, lys & scene. Ønsker du å studere og ta utdanning innen fag som kristendom, musikk, pyskologi eller interkulturelle fag kan du gjøre det ved Høgskolen vår.

img_3509

Skolen vår er kjent for å være en liten skole, hvor det er lett å bli kjent med elever, studenter og ansatte. Men samtidig stor nok til å ha en faglig tyngde som er til fordel for både Bibelskole og Høgskole.

Har du et favoritt bibelvers å dele?

Favorittbønnen min står i Efeserne 3,14-21 og det vil jeg gjerne dele med dere.

Derfor bøyer jeg mine knær for Far, han som har gitt navn til alt som kalles far i himmel og på jord. Må han som er så rik på herlighet, gi deres indre menneske kraft og styrke ved sin Ånd.

Må Kristus ved troen bo i deres hjerter og dere stå rotfestet og grunnfestet i kjærlighet. Må dere sammen med alle de hellige bli i stand til å fatte bredden og lengden, høyden og dybden, ja, kjenne Kristi kjærlighet, som overgår all kunnskap. Må dere bli fylt av hele Guds fylde!

Han som virker i oss med sin kraft og kan gjøre uendelig mye mer enn det vi ber om og forstår, ham være ære i kirken og i Kristus Jesus gjennom alle slekter og evigheter! Amen.

Tekst og foto: Espen Johansen
/Kommunikasjonsmedarbeider Ansgarskolen