Bønn og godhetsdag på Ansgarskolen

Onsdag hadde bibelskolen bønne- og godhetsdag. Hele skolen var samlet til en dag med utfordringer og aktiviteter både åndelig og medmenneskelig.

Dagen var todelt; Før lunsj var det fokus på bønn. Det var seminar om bønn, bønnevandring og felles bønn for forskjellige plasser og hendelser. Bønnedelen ble avsluttet med lystenning på ett stort norgeskart, og bønn for alle elevene sine hjembyer.

ansgarskolenbonnoggodhetsdag15-fotojonaskiplesund-1 ansgarskolenbonnoggodhetsdag15-fotojonaskiplesund-10

Etter lunsj fikk vi besøk av rundt 40 asylsøkere fra Eritrea, Nigeria, Somalia, Guinea mm. Jeg vet ikke hvem som var mest spent av elevene og asylsøkere, men etter en hilserunde og litt humor tror jeg den verste nervøsiteten var borte.

ansgarskolenbonnoggodhetsdag15-fotojonaskiplesund-3

Vi ble delt inn i godt blandete grupper og fikk være med på en morsom og kreativ natursti med norske tradisjonsrike, og mindre tradisjonsrike, leker. Måten asylsøkerne briljerte i både sekkeløp og potet-på-skjeløp gjorde at vi mistenkte at de har feiret mange 17.mai her tidligere.

ansgarskolenbonnoggodhetsdag15-fotojonaskiplesund-6  ansgarskolenbonnoggodhetsdag15-fotojonaskiplesund-5

ansgarskolenbonnoggodhetsdag15-fotojonaskiplesund-7  ansgarskolenbonnoggodhetsdag15-fotojonaskiplesund-4

ansgarskolenbonnoggodhetsdag15-fotojonaskiplesund-8  ansgarskolenbonnoggodhetsdag15-fotojonaskiplesund-9   ansgarskolenbonnoggodhetsdag15-fotojonaskiplesund-16

Leken som slo mest an var å få lov til å kaste krem på musikklærer Syver. Det falt i smak hos både asylsøkere og Syvers egne elever. Etter lekene var alle samlet til grillfest. Det var en helt fantastisk dag og jeg håper, og tror, asylsøkerne koste seg like mye som oss.

ansgarskolenbonnoggodhetsdag15-fotojonaskiplesund-2  ansgarskolenbonnoggodhetsdag15-fotojonaskiplesund-13

ansgarskolenbonnoggodhetsdag15-fotojonaskiplesund-11  ansgarskolenbonnoggodhetsdag15-fotojonaskiplesund-12

ansgarskolenbonnoggodhetsdag15-fotojonaskiplesund-   ansgarskolenbonnoggodhetsdag15-fotojonaskiplesund-14

Takk for besøket!