Høstferie

Nå er det høst for alvor. Det er kaldere i lufta, fuktigere i været og mørkere om kvelden. Det er høstferie.

Elevene på Ansgar Bibelskole har mønstret av og tatt seg en fortjent høstferie, mens høgskoleelevene studerer og pugger for harde livet mens stillheten har senket seg over skolen.

Det er tid for å tenne stearinlys, drikke kakao og sitte foran peisen.

Men gjennom stillheten skjærer det et skarpt stikk i brystet som påminner oss om alle de som ikke kan nyte stillheten. De som bærer på tunge ting i stillhet for å ikke ”bry oss andre”.

Denne høstferien ønsker vi å rette fokus på alle de som bærer på noe tungt på innsiden. Del det med noen. Det hjelper alltid å snakke om det med noen.

Vår studentpastor, Anne May Abrahamsen, er på skolen for å prate med nettopp dere. Hun er en super dame som alltid har et smil, og åpne armer, på lager. Og det du snakker med Anne May om, det blir mellom deg og henne. Utrolig koselig dame å prate med.

Vi ønsker dere alle en fantastisk høstferie. Og oppfordrer alle til å tenke på ting de er takknemlige for, og glede seg over de små gledene i hverdagen.

Vi er utrolig velsignede i dette landet vårt.

God høstferie! :)