Kajakktur med KRIK-klassen

Tirsdag 8. september satte KRIK-klassen ut på kajakktur. Turen gikk fra Lillesand sentrum og helt til Hånes.

Kajakkturen skulle egentlig skje uka før, men ble utsatt en uke pga. dårlig vær. Dette var KRIK-klassen veldig fornøyd med, for de hadde skyfri himmel de tre dagene de var på tur. Sola skinte hele tiden og noen av elevene padlet i bar overkropp. Sommeren hang igjen disse dagene.

Første etappe gikk fra Lillesand sentrum og til en hytte på Høvåg. Her overnatta vi på plenen til en kompis av Ansgars egen vaktmester Terje Simonstad som var med på turen. Vi dro fra Lillesand sentrum i tre grupper, men samlet oss etter hvert og padlet samla fra til overnattingsstedet. Under hele etappen var samtlige av KRIK-elevene i godt humør og det gikk mye i sang. Denne ettappen var på totalt 1,5 mil.

På overnattingsstedet hadde linjeleder Grethe Fredvik ordnet med grillmat, og med Terje som grillsjef varta de opp oss elever. På kvelden satt vi samla rundt peisen og der snakka vi og koste oss. Isak Voie hadde en liten andakt der han delte litt av sin troshistorie. Dette er noe de som vil av KRIK-elevene skal få mulighet til å gjøre. De fleste gikk og la seg i lavoene rundt 23, og Grethe og Terje gikk og la seg i myke, gode femstjernes senger i hytta. Noen elever valgte å sove ute, noe som resulterte i at Even Tørnes ble stukket av mygg på øyelokket, til stor glede for medelevene hans.

Onsdagen startet med frokost kl 8 og avreise kl 9. Været var upåklagelig, sola steikte og de fleste av KRIK-elevene fikk farge denne dagen. Det ble et par stopp i løpet av turen der vi var innom noen øyer langs kysten. Vi padla 2 mil denn dagen. Det var stor stas å padle gjennom Skippergada og legge til land på Østre Randøya. Vi lå like ved linjeleder Grethes hytte, så hun og Terje fikk nok en gang sove i myke, gode femstjernes senger. På Randøya ble det matlaging gruppevis og taco, hamburger og fajitas sto på menyene.

Det ble kjørt tube, vannski og wakeboard før alle samlet seg rundt leirbålet. Her hadde Johanne Larsen en liten andakt. Stemninga var god og latteren satt løst.

Kl 9 torsdag morgen sto frokosten klar. Terje og Grethe diska opp til elevene. I dag var det bare sjarmøretappen igjen. Denne etappen var på 1,5 mil, men føltes for mange som den lengste etappen. Markus Råmmunddal var først i land etter en skikkelig spurtduell mot Terje. Terje hadde i løpet av turen erta på seg en del av guttene da han kalte dem treige og svake, det var derfor flott at Markus satte han på plass.

Dette var en tur som ingen i KRIK-klassen kommer til å glemme. Det var en fin tur å bli kjent med hverandre på, og med det været som var så var stemninga på topp uansett!

Vi gleder oss til flere turer!

Har du lyst til å gå et år hos oss?
Les mer her.