Møt vaktmester Terje og Karstein

Det er 2 karer på Ansgarskolen som fortjener ekstra mye skryt. Alle ser de, alle vet hvem de er men vi tenker sjeldent over hva jobben deres egentlig er.

Selvføgelig er det snakk om våre dyktige vaktmestere, Terje Simonstad og Karstein Voie. De legger ned ufattelige mange arbeidstimer, også som dugnad i løpet av et år for at området rundt Ansgarskolen skal fremstå som det vakre området det virkelig er. Terje og Karstein har et brennende engasjement for Ansgarskolen, ikke bare fordi skolen er deres arbeidsplass men også fordi Ansgarskolen har en stor plass i hjertet deres.

vaktmestereansgarskolen2_fotoespenjohansen
Her står de og gjør klart til dugnaden som skal være til helgen, 3er bygget skal males utvendig.

Vi tok oss en liten prat med de for å høre hvorfor Ansgarskolen betyr så mye og hvorfor de anbefaler skolen videre.

terjesimonstadansgarskolen_fotoespenjohansen

Terje

Hva betyr Ansgarskolen for deg?

Den betyr mye! Ansgarskolen er mer enn en jobb for meg, det er også en tjeneste. Jeg trives svært godt fordi jeg har varierte arbeidsoppgaver, trivelige kollegaer og ikke minst de utrolig hyggelige studentene våre.

Hvorfor vil du anbefale Ansgarskolen?

Jeg har selv vært student her og vet hva et år på bibelskolen betyr sosialt, men ikke minst for å bli personlig bedre kjent med Jesus.

karsteinvoieansgarskolen_fotoespenjohansen

Karstein

Hva tenker du når vi sier ”mer enn skole”?

Hva jeg tenker? Det er så mye, men en av tingene må være at studenter har anledning til å delta aktivt i lokale menigheter og på denne måten kan få finne sine gaver og talenter.

Hvorfor vil du anbefale Ansgarskolen?

Karstein er en liten luring som alltid spøker, og det første han svarte var at det så klart være på grunn av de dyktige vaktmesterne som jobber der. Utenom det så er det et ufattelig godt miljø blant ansatte og ikke minst mellom ansatte og studenter. Også ligger jo skolen på et utrolig vakkert sted.

Tekst og foto: Espen Johansen
Kommunikasjonsmedarbeider Ansgarskolen