Oppstartshelg på Ansgarskolen

Søndag 16.august 2015 var det nok en gang tid for fest på Ansgarskolen. Vi liker å feire, spesielt når studentene kommer tilbake til campus og fyller opp alle kriker og kroker på skolen igjen. Denne dagen var intet unntak.

Denne dagen hadde både faddere fra Høgskolen og Team Ansgar (2.års tilbud på Bibelskolen) inntatt skolen og gjort klart for å motta nye studenter. Alle ble tatt godt i mot og det startet med omvisning på både campus og studenthjemmet, hvor alt av fasiliteter ble vist frem.

apningsfest2015_sondag_fotoespenjohansen-2 apningsfest2015_sondag_fotoespenjohansen-4

For foreldre og foresatte ble det i mellomtiden avholdt en liten samling i skolens kapell, hvor bl.a. studentpastor Anne-May delte noen ord.

apningsfest2015_sondag_fotoespenjohansen-1

Litt seinere på dagen var det tid for festmiddag i skolens kantine, kvelden ble innledet av avtroppende inspektør ved Bibelskolen, Cato Gulaker før det var tid for mat. Under middagen fikk vi flere musikkinnslag fra Hege og Hanna som skal dette skoleåret er en del av Team A:SM. Etter hvert holdt Cato en liten tale hvor han viste frem "førstehjelpsskrin for studenter" med forskjellige former for innhold som vil gjøre livet som student enklere. Vår kjære rektor Harald fikk også slippe til, han holdt en fin innledende tale for studenter og foreldre før arrangementet etterhvert ble avsluttet med en ny sang fra Hege og Hanna.

apningsfest2015_sondag_fotoespenjohansen-12 apningsfest2015_sondag_fotoespenjohansen-13

apningsfest2015_sondag_fotoespenjohansen-7 apningsfest2015_sondag_fotoespenjohansen-8

apningsfest2015_sondag_fotoespenjohansen-18 apningsfest2015_sondag_fotoespenjohansen-20

Som en tradisjon over flere år var det til slutt denne dagen tid for konsert med bandet Poplife, som består mer eller mindre av tidligere studenter og ansatte fra Ansgarskolen. Bandet er et coverband som spiller kjente pop låter med Martin Wikstøl som vokalist. Martin er godt kjent på Ansgar og er en dyktig sanger som vet å skape liv blant publikum, denne dagen var ingen unntak og stemningen var til å ta å føle på! En perfekt avslutning på en fest kveld!

poplife_fotoespenjohansen-12 poplife_fotoespenjohansen-8

poplife_fotoespenjohansen-2 poplife_fotoespenjohansen-9

Mandag 17.august - alvoret er i gang.

Mandag, dagen hvor alvoret for Høgskole studenten er i gang og dagen hvor Bibelskolen skal bli kjent med lærere og med alle andre studenter. En dag med mange nervøse mennesker, som har litt ekstra hjertebank. For elevene ved Bibelskolen så startet dagen med samling i Ansgarkapellet, her var det tid for lovsang og en liten andakt fra linjeleder på musikk, Syver. Deretter, tid for en liten pause før alle elevene samlet seg i auditoriet. Det var da tid for å presentere ansatte i administrasjonen og lærerne ved bibelskolen i tillegg til at vi endelig skulle få se hvem som tilhørte de forskjellige linjene. Etter en god introduksjon og masse informasjon var det tid for gratis lunsj i kantina, her fikk vi servert god mat som alltid. Etter lunsj ble alle linjene delt opp og man skulle endelig få mulighet til å treffe alle i klassen sin, noen kanskje mer nervøse en andre men med gode lærere så blir alt til en fest selv for dem som er litt mer nervøse enn andre.

skolestart20152016_mandag_fotoespenjohansen-3 skolestart20152016_mandag_fotoespenjohansen-5

skolestart20152016_mandag_fotoespenjohansen-4 skolestart20152016_mandag_fotoespenjohansen-7

skolestart20152016_mandag_fotoespenjohansen-11 skolestart20152016_mandag_fotoespenjohansen-27

Med disse to dagene er endelig skoleåret 2015/2016 i gang ved Ansgarskolen, velkommen til alle nye og velkommen tilbake til alle gamle elever og studenter.

Se flere bilder i fra åpningsdagene på facebook siden til Ansgarskolen

Tekst og foto: Espen Johansen
Kommunikasjonsmedarbeider Ansgarskolen

Vil du vite mer om Ansgarskolen? Les mer på nettsidene våre