Rollebryllup

På tirsdag var det duket til bryllupsfest på Ansgar Bibelskole. Så blir det ikke ekte bryllup etter et år på giftskolen står det ikke på skolen i hvert fall at elevene ikke fikk øvd seg til den store dagen. Teamlinja hadde arrangert rollebryllup for alle bibelskoleelevene, og jeg velger å påstå at dette ble høstens store happening.

En uke før bryllupsdagen  fikk alle 65 påmeldte hver sin rolle som de skulle spille ut på den måten de ville.  Og morsomt ble det når alle møttes rundt bordet for å feire brudeparet, som selv ikke visste hvem hverandre var før de sammen skulle entre festen.

Brudeparet tok det på strak arm og holdt taler og roller en hel kveld. All ære til Kristine Malene Livden og Bjarte Halvorsen. Både brud og brudgom hadde hver sin sære familie og sammen med alle de andre rollene, som var minst like sære, nøt vi synet av flere skuespillertalenter denne kvelden. Å, så gøy det var!

Av mange gjester rundt bordet var det for eksempel plassert en nevrotisk tante, en far som hadde en romvesenhobby, et par som viste hele løsningen på livet, et kunstnerpar, en DNA-forsker som gikk og samlet hårstrå, en som var redd for radioaktiv stråling fra Japan, en glad sørlandskristen, en indianer mor, en elskerinne til brudgommens far, en håpløst forelsket i bruden, en reserveforlover som var så sur på forloveren og ja…50 flere.

Det hele ble en festaften. Bordet var dekket og pyntet. Maten var servert av teamlinjas egen kokk, Frederik Ellingsen, kakene bakt av elevene selv, musikken spilt av Johann Haugen, bildene tatt av våre egen fotograf, Amalie Alfsen, og underholdningen – den sto rollene for selv! Det ble sang, taler, dans og mye latter. En talte som en slask med litt homofile tendenser, en annen skulle spille en sang fra den nye cd’en sin, en beetboxet,  noen danset og brudens far skulle verve folk til romvesenhobbyen sin.

Det var gøy å se nye sider av dem vi går i klasse med og vi håper at dette ble en dag som bibelskolen kan mimre tilbake på og glede seg over! Vi håper at nye relasjoner ble knyttet og at man fikk oppleve at man kan ha det gøy med flere, ikke bare dem man går med til vanlig.

Teamlinja storkoste seg, og ut ifra stemningen rundt bordet skulle man absolutt tro at 1. Års bibelskoleelevene også hadde en finfin kveld! Tusen takk for innsatsen – vi gleder oss til å samle familiene og vennene om noen år og se hvordan alt har utviklet seg!