Seminarer på Ansgar Bibelskole med Eagle Brook Church

Onsdag 22.april fikk studentene på Bibelskolen besøk fra Eagle Brook Church. Det ble 4 timer med seminarer om personlig Guds liv og hvordan skrive en god andakt.

Både Roy Elling og Odd Inge som er lærere og linjeleder ved Bibelskolen har via blant annet arbeidet i TouchPoint vært å besøk i Eagle Brook Church i Minnesota, USA. Det var derfor en glede at vi fikk nok et besøk dette skoleåret fra Eagle Brook. (Les mer om forrige besøk og om Eagle Brook Church på Ansgarbloggen)

I dag fikk vi den store gleden av å få besøk av 4 staute karer med som har mye god undervisning og gode erfaringer å dele. Ansgarbloggen gjorde et lite intervju med alle sammen, og det kan du få lese under her (på engelsk)

ansgarbloggen_ebc_gruppebilde_fotoespenjohansen
Fra venstre: Mike Hadley (EBC), Roy Elling Foss (Ansgarskolen), Dale Peterson (EBC), Jason Anderson (EBC), Byron Emmert (EBC)

Vi spurte alle det samme spørsmålet:

1. What's your full name?
2. What's your work at EBC?
3. Would you like to tell a funfact about yourself?

1. Mike Hadley
2Creative Director - I oversee the teams that create the communications, design and media content for our church .
3. I love singing karaoke.

1. Dale Peterson
2.
Leadership development, campus expansion, executive team
3.
I love to hunt and camp

1. Jason Anderson
2. Campus Pastor of the Woodbury Campus
3. I have
 3 kids, ages 22, 19, & 18 and 2 cats that I dont like and they don't like me

1. Byron emmert
2. Director of leadership development
3. My wife and I have eight grandchildren age eight and younger

ansgarbloggen_ebc_dale_fotoespenjohansen

De 2 første timene var det Dale som delte med oss, han foreleste om personlig Guds liv i menighetsarbeid, om å leve et visdommelig liv med fokus på Gudommelig visdom.

ansgarbloggen_ebc_jason-fotoespenjohansen

Etter lunsj hadde vi forelesing med Jason, han fokuserte på hvordan man skal skrive taler/andakter som folk sitter igjen med. Han gav oss 3 spørsmåler vi må stille når vi skriver en tale eller andakt.

Will they understand it? Will they remember it? Will they apply it?

Under hvert spørsmål gav han oss ting å tenke på, som at feedback fra andre før man skal holde talen er viktig for å vite om talen er forståelig. Presentasjon er også viktig, om man f.eks benytter en video relatert til talen så vil folk huske denne videoen og på den måten også huske talen din.

Mange av oss satt igjen med mange nyttige tips etter dette seminaret. Takk til både Dale og Jason for god undervisning!

Tekst og foto: Espen Johansen
Kommunikasjonsmedarbeider Ansgarskolen