#tidagers15  - del2

#tidagers15 - del2

Det har gått en uke siden vi forlot Kristiansand, mange spennende dager og mange mil på norske veier er tilbakelagt.

I skrivende stund har vi akkurat inntatt Stjørdal Misjonskirke hvor vi skal overnatte før morgendagens konsert.

Dag 4 - Kvitsund Gymnas
Dagen startet før den daglige runden med vekkelse, frokost og rydding. Deretter tok vi oss turen til Skien sentrum, hvor vi fikk gått på kafé og leke litt turister.

Etter et par timer i byen satte vi oss på bussen med retning Kvitseid, mye vakker natur blei passert før vi endelig ankom Kvitsund Gymnas. Her fikk vi endelig en etterlengtet dusj, noe som var et stort høydepunkt før konserten. I tillegg hadde KRIK en liten økt for elevene ved skolen og Syver holdt korseminar.

Deretter var det tid for konsert, Kvitsund publikummet var akkurat som vi husket de fra sist vi var på besøk. Fulle av liv og action, med god respons til koret.

Takk for oss Kvitsund, vi gleder oss til å komme tilbake!

ansgar-gospel-choir-kvitsund-1 ansgar-gospel-choir-kvitsund-2 ansgar-gospel-choir-kvitsund-3

Dag 5 - Oslo
Dette var virkelig den store turistdagen, vi reiste til tigerstaden Oslo. Først innlosjerte vi oss i Grefsen menighetshus, før bussen kjørte oss ned til sentrum. Her fikk vi gjøre akkurat det vi ville i en god del timer, mange tok seg turen innom både slåttet, Operaen, Aker Brygge, Akershus Festning og andre kjente plasser. I tillegg ble det besøk på Hard Rock Café, Fridays og for de litt tøffe så ble en av byens kebabsjapper besøkt.

På kvelden var det tid for jentenesaften, gutta stelte istand en skikkelig klissete kveld for jentene. Rom fylt med rosafarger, roser til jentene, god mat og underholdning. Alle jentene fikk massasje, noen kjærlighetsdikt mens andre ble budt opp til dans.

En underholdende og morsom, men litt klein kveld. Gutta fremstod som skikkelig gentlemenn denne kvelden.

- Hanne

agc-jentenesaften-1 agc-jentenesaften-2

agc-jentenesaften-3 agc-jentenesaften-4

Dag 6 - Oslo
Fri på dagen i dag også, det medførte nok en del turisme. Shopping, besøk på Teknisk Museum og mer. På kvelden var det en fantastisk konsert, Grefsen kirke var nesten fylt til randen av mennesker som var klar for gospelfest. En utrolig opplevelse for oss alle.

Tusen takk Oslo og Grefsen for en fantastisk kveld.

ansgar-gospel-choir-oslo-1 ansgar-gospel-choir-oslo-2

ansgar-gospel-choir-oslo-3 ansgar-gospel-choir-oslo-4

Dag 7 - Trondheim
Nok en dag med de vante rutinene, vekkelse, frokost, utvask og avreise. Deretter var det tid for en lang busstur, nærmere 7 timer på buss lå foran oss. Noen trøtte tryner, andre i veldig godt humør. Etter ca 4 timer stoppet vi i Alvdal, eller Flåklypa som vi kanskje kan kalle det. Tid for lunsj, en god strekk på beina før det var nye 3timer på bussen.

Ved ankomst Trondheim var det tid for lydsjekk og mat. Deretter var det tid for konsert. En fin kveld og en god konsert.

Takk for oss Trondheim, og tusen takk Miriam Lervåg!

ansgar-gospel-choir-trondheim-4ansgar-gospel-choir-trondheim-1 ansgar-gospel-choir-trondheim-6

Les mer om siste del av #tidagers15 til uka. I mellomtiden kan du følge oss på instagram @ansgarskolen og #tidagers15

Tekst og foto: Espen Johansen
Kommunikasjonsmedarbeider Ansgarskolen