Maria Vik, fra Haugesund

«Gjennom året på Ansgar bibelskole har jeg vokst mye både i troen og i meg selv. Jeg har fått mange nye kontakter og muligheter til å gjøre forskjellige ting, både innenfor musikken, troen og tjenesten.»

Hvorfor valgte du Ansgar bibelskole?

Jeg ville gå på Ansgar fordi det har kommet ulike disippelteam fra Ansgar til menigheten vår opp gjennom hele oppveksten min. Det virket så spennende å få være med på det.

Så da det var hennes tur til å velge skole, var ikke valget vanskelig. Det måtte bli Ansgar Bibelskole.

Hvilken linje valgte du?

Jeg syns Ansgar hadde så mange spennende linjer, men jeg valgte til slutt å gå på musikklinja.

Det beste på musikklinja syns jeg var turene vi var på. Linjeturen til New Orleans var helt spesiell, og det var en utrolig opplevelse å få dra rundt til de ulike menighetene.

Så er det også et fantastisk fellesskap med både elever og lærere, ja særlig linjelærer Syver!

Hvordan har året vært?

Jeg kom rett fra musikklinjen på videregående og var litt spent på om jeg fikk utvikle meg videre fra det nivået som jeg var på. Det har jeg virkelig gjort. Nivået tilpasses den enkelte elev, så alle får utfordringer på sitt nivå. Det var en god utvikling for mange av elevene i løpet av året.

Har det gjort noe med deg?

Jeg har lært å ha mer fokus på mitt forhold til Gud. Jeg har også lært en del om hvordan jeg fungerer sammen med andre mennesker. Jeg har vokst mye både i troen og i meg selv.

Så har jeg lært mye innenfor musikken! Jeg har fått mange nye kontakter og muligheter til å gjøre forskjellige ting, både innenfor musikken, troen og tjenesten.

Det gir meg muligheter til å utvikle meg videre.

Har året gjort noe med ditt syn på kirke og tjeneste?

Jeg har alltid vært med i lovsangstjeneste i menigheten, men gjennom dette året har jeg kjent enda mer på gleden i å få være med å tjene.

Det som også har vært veldig fint, er det å ha en god gjeng å gå til gudstjeneste sammen med. Det er nytt for meg og det har betydd mye.