Bibliotek

Fagbibliotek med vekt på høyskolens studier: Teologi, interkulturelle studier, psykologi og musikk. I tillegg til bøker tilbys databaser, trykte og elektroniske tidsskrifter, aviser og organisasjonsblader, og filmer på DVD.

Se biblioteket i 3D visning

Biblioteket flyttet inn i nye lokaler våren 2010. Vi har stille lesesal, i tillegg til flere studieplasser i selve biblioteket. Seks av studieplassene er med stasjonær PC.
Det er også musikkavdeling med musikklitteratur og lyttepost for musikkstudentene ved skolen. Trådløst nettverk er tilgjengelig i hele lokalet.
Selv om biblioteket først og fremst er for ansatte og studenter ved Ansgarskolen, er det også åpent for eksterne brukere. Biblioteket benytter biblioteksystemet Mikromarc, og har selvbetjent utlån.
26. januar 2012 fikk Ansgarskolens bibliotek navnet Mosvolds bibliotek, for å hedre minnet etter Torrey og Margaret Mosvold, som støttet Ansgarskolen betydelig i deres levetid.