Med Ansgar på tur

Skole- og linjeturer er en stor del av innholdet i ditt bibelskoleår.

Nedenfor finner du en oversikt over de felles skoleturene og turene til den enkelte linje.

Felles skoleturer for hele bibelskolen

Bli-kjent-tur til Vegårshei (august)vegartun_3

Turné rundt i Norge (mars-april)10-dager-1

Turer for den enkelte linje

Opplev Sør-Amerika og Colombia på sitt vakreste på linjetur til Karibien, Andesfjellene, storbyer og jungel!

Du får et unikt og nært møte med barn, ungdom og voksne i et rikt og levende menighetsliv. Du får innsikt i (og i tillegg teste ut!) hvordan evangeliet kan formidles med ord og handling i kirker og bistandsprosjekter med fokus på utdanning, menneskerettigheter og barmhjertighetsarbeid.

Vi deltar på «kjærlighetsbrigade» for de fattigste som lever på gata, besøker rehabiliteringssenter for rusmisbrukere, skoler i de fattige bydelene, internflyktninger, barnehjem, ungdomsgrupper, menigheter og mye mer. I tillegg blir det bading, god mat, shopping, sightseeing, spanske gloser og mye kultur.

Colombia-turen setter garantert spor for resten av livet!

colombia-disippel-2

Danselinjen reiser til LA på studie-, misjons- og teambuilding tur. Her besøker vi hip hop og danse kirken Life150 som driver Wordinmotion. Her lærer vi blant annet hvordan alle ulike dansestiler kan brukes for å prise Gud. Vi besøker også gospelkirken West angeles church of God in Christ og ser hvordan dans kan fungere I en gudstjeneste.

Vi reiser og ser en profesjonell danseforestilling, tar danseklasser på blant annet The edge dansestudio og opptrer på et ungdomshjem. Der får vi lov å bli kjent med dem som bor der og deres historier. Ellers besøker vi selvsagt stranden og bylivet i Los Angeles.

dans-linje-forside

Linjetur til sørstatene og New Orleans i USA.

På denne turen får du oppleve "gospelmusikkens vugge".

Midt på USAs sørkyst ligger New Orleans. Et stort, flatt område med 390.000 innbyggere, full av spennende kultur og ikke minst: Mange kirker. Hvert år reiser musikk-klassen og crew-klassen til storbyen for å oppleve den sorte gospelen.

I løpet av oppholdet er vi på flere konserter som byr på utrolige musikkopplevelser. Vi besøker også gudstjenester i flere forskjellige kirker der elevene opptrer med sine sanger fra Ansgar gospelkor.

"Det er deilig å synge gospelen der hvor den kommer fra. Selv med vår "hvite", lyse korklang visker gospelen ut forskjell på hudfarge, nasjonalitet og kultur. Fellesskapet blir fantastisk, og vi bygger relasjoner." Linjeansvarlig Syver

new-orleans-musikk-crew

Turen går til Bali eller et annet eksotisk sted som byr på bølgesurfing, vannsport, bading, ballspill, turer, klatrepark, badepark og snorkling. Reisemålet kan variere fra år til år, men reisen er alltid fullpakket av vannaktiviteter, sport, turer og opplevelser! Steder som f.eks. Bali har stabil temperatur og varme og det gir ideelle surfeforhold, så her ligger det godt til rette for mye moro og lek i vannet. På kveldene har vi fellessamlinger med bønn, bibel og deling av troshistorier.

I løpet av turen får vi mange muligheter til å bli godt kjent med hverandre, og med et nytt land og en ny kultur.

Denne utenlands turen er virkelig et av KRIK-linja sine høydepunkter!

bilde-11.11.2019,-05-59-22