Lyd, Lys, Scene linje!

Med AGC Crewet på tur!

Allerede flere dager før 10-dagers turneen startet var forberedelsene i gang, lysdesigneren gjorde sine forberedelser med programering av lys og strekking av kabler i trossene. Crewmanager og undertegnede gjorde våre forberedelser med lodding av kabler, pakking av flighter, mange timer med arbeid utover seine kveldstimer ble unnagjort for å ha alt utstyr klart til turné.

Torsdag kveld, 20.mars, kvelden før avreise møttes hele crewet til et møte hvor alle møtes og hilste på hverandre. Årest crew bestod av leder Johann Henrik Haugen, Espen Johansen, Kristin Tande, David Michelsen, Tormod Garvin, Cristoffer Paulshus, Lina Margarita, Øyvind Aasen, Filip Johannesen, Finn Kristian Nilsen, Johannes Ljøkjel og sist men ikke minst, Jon Hammond fra Serenity Custom Drums, som var årets drumtech. hele veien i fra England til Norge. I tillegg til god hjelp fra Arturo Gonzalez, Bjørnar Smeland og Daniel Lindal i løpet av turneen.

Etter møtet torsdagkveld pakket vi lastebilen og gjorde den så og si klar, før vi alle møttes igjen fredagmorgen for siste forberedelser. Vi la så ut på vei mot vestlandet og 10 dager i strekk med hardt arbeid, mange tunge løft, blod, svette og tårer.

Det ble tilbakelagt mange kilometer på veien, vi fikk tid til å bli kjent med hverandre på de fleste mulige måter. Og ikke minst fikk vi se mye vakker norsk natur, på vei fra Framnes i Norheimsund til Fosnavågen like utenfor Ålesund la crewet turen over Vikafjellet hvor vi virkelig fikk se hva Gud har skapt av vakker natur.

En ekstra stor styrke i årets crew var at vi som nevnt hadde med oss en drumtech fra England, Jon har et. hjerte som virkelig brenner for Jesus og han har hele tiden bare hatt oppmuntrende ord å komme med til crewet og positivitet å bringe, selv når alle var utslitt etter mange harde dager. Dette i tillegg til at han er en fantastisk trommis, noe som gjorde at trommene i sammarbeid med lydteknikker Johann låt helt fantastisk når årets trommis, Asbjørg og resten av kompet kom for sin lydsjekk!

Mange kirkebygg og skoler er besøkt, utfordringer med strøm, plassering av PA og hvordan utstyr skal fraktes fra lastebil og inn i konsertlokaler er løst på en fantastisk måte av de forskjellige i crewet.

Det er så mangt mer som kunne ha vært nevnt her i dette blogginnlegget, men ikke alt kan taes med, da hadde det blitt et evigvarende innlegg.

Alt i alt har vi hatt en fantastisk 10-dagers turné og kunne du tenke deg å oppleve noe av det samme?
Da anbefales 1 år ved Ansgarskolen på det sterkeste!

Vil du lese mer om hvordan du kan ta et år på denne skolen? klikk her

Espen
- AGC Crewet