Hvordan bli musiker? Kristiansand

Søt musikk på Sørlandet

Musikklærer Trond Tellefsen tilbyr studenter mer kunnskap om en musikkbransje i stadig utvikling.
Ansgar Høgskole tilbyr en rekke studieprogram, innen blant annet psykologi, kultur og samfunn musikk og musikkteknologi. Trond Tellefsen er lærer i sistnevnte fag, og forteller at dette er et interessant studieområde som gir bred kunnskap om musikkproduksjon.

– Dette er et ganske vidt fag som skal gi studentene våre kunnskap og ferdigheter til å bruke sine musikalske evner i en bransje og et jobbmarked som er i stadig utvikling. Musikkteknologifaget skal også gjøre studentene i stand til å skape, bearbeide og formidle sin egen eller andres musikk via de digitale medier som musikk beveger seg gjennom i dag, forteller Tellefsen.

Les mer om musikkteknologistudiet

Drømmer om Dybdahl og LidoLido

Lærer Trond håper å få inn gjesteforelesere som kan lære studentene mer om hverdagen i musikkverdenen..
I dag er det omtrent 30 studenter som går bachelorløpet i musikkteknologi, og læreren skryter av disse.

– Her har vi mange svært kreative mennesker som får frihet og kunnskap til å skape noe, og alle har potensiale til å bli en ressurs i norsk musikkbransje. Vi har gode rammevilkår, der det er gjort nyinvesteringer i studio, så alt ligger til rette for suksess. Alle musikklærerne her jobber med musikk i tillegg til å undervise, og kan derfor formidle egen erfaring i tillegg til teori, forklarer Tellefsen, som også drømmer om å hente inn gjesteforelesere som for eksempel Stargate, Thomas Dybdahl og LidoLido til å fortelle studentene litt om hverdagen i musikkbransjen og gi råd om hvordan man lykkes.

Slik søker du skoleplass på Ansgar Høgskole