Studere musikk? Den moderne musiker.

Vi utdanner den moderne musiker

Glad i musikk? nysgjerrig og interessert i musikkens fantastiske vesen? Opptatt av å skape musikk? Hos oss kan du komme med din undring, og vi hjelper deg med å finne svar, oppdage nye spørsmål, og utvikle musikkinteressen din. den moderne musiker trenger teknologisk innsikt i tillegg til ferdigheter, kunnskap, allsidighet og profesjonelle holdninger for å settes i stand til å kunne gjøre musikk til levebrød. Vi utdanner slike musikkarbeidere.

TROND TELLEFSEN >lærer Musikkteknologi

- Noen av styrkene med dette studiet, er måten det er lagt opp, der praksis og teori møter hverandre. Hva vil det si? Etter endt studie skal du kunne produsere din egen musikk. På skolen får du også ta del i et unikt musikkmiljø med gode fasiliteter som maclab, og et topp moderne studio.

EIRIK SØRBØ er freelancemusiker (for bl.a. gabrielle), lærer, studiotekniker og tidligere student ved Ansgar høgskole.

"Året på Ansgar- skolen er uten tvil det året jeg utviklet meg mest, både som pianist, formidler og låtskriver”

MORTEN MARTENS ØVENSEN er innehaver av lydstudioet The Lodge, produsent for bl.a. thom Hell, tenderleaves og salvador sanches, og tidligere student ved Ansgar høgskole.

”Møtet med nye musikkformer og kulturer var inspirerende, og har nok formet mye av spillestilen og musikkforståelsen min”

Eller se en presentasjon av musikkstudiet her

Hør hva musikkstudent Cristoffer mener om studiet og skolen!