Ansgar Bibelskole + Disippelskap + Mer enn skole= Curling i skoletia

Fredag 16.januar samlet Odd Inge bibelskolens disippel linje med noen flere fra Ansgarskolen for å dra på curling.

Vel fremme i Curlinghallen fikk vi tildelt 2 baner, vi delte oss derfor opp i 4 lag.

På bane 1 spilte jentene mot guttene og lagene bestod der av

Guttene: Vaktmester Terje, Lasha, Robin og Jens Kristian
Jentene: Hanne, Jannicke, Astrid og Kristine.

På bane 2 var det blanda lag

Lag 1: Nicole, Martine, Tara og Odd Inge
Lag 2: Hanna René, Hanna Marie, Grete, Roy Elling og undertegnede.

Først fikk vi en liten innføring av Terje hvordan spillet fungerer og noen gode triks om hvordan man sklir best på isen når man skal sende steinen fremover.

Etter mange knall og fall kom vi endelig i gang, Roy Elling kom litt etter oss andre og hadde mange nye gode triks å komme med som han delte med alle lagene.

Resultatet på bane 1 ble til at jentene vant mot gutta, mens på bane 2 hvor vår kjære Odd Inge spilte så vant det andre laget. Det må legges til at Odd Inge har et kraftig konkurranseinstinkt og derfor var det en ekstra stor glede for oss å vinne mot han.

Foto: Roy Elling Foss, Hanna Marie Borlaug og Espen Johansen
Tekst: Espen Johansen
/Kommunikasjonsmedarbeider Ansgarskolen

Kunne du tenke deg et år på Bibelskole og få være med på annerledes skoledager slik som dette? Les mer om Ansgarskolen her