Avslutningshelg 2016

Fredag 10 juni startet helgen som skulle avslutte skoleåret på Ansgar skolen 2015-16.

KRIK, musikk og disippel forberedte hver sin underholdningsdel som skulle fremføres for hverandre og lærerne. Disippel startet det hele med et dikt de hadde til ære for lærerne på starten av året og fortsatte med å vise en video av hvordan elevene oppfører seg på student hjemmet og avsluttet med Odd Inge parodi som fikk rommet til å riste av latter. KRIK hadde talkshow med klassekamerater som ikke ante hva de skulle gjøre og som måtte improvisere på stedet. Musikk avsluttet det hele med 6 sanger som de har spilt på huskonserter gjennom året.

Lørdag morgen sto elevene og lærerne stivpyntet i aulaen for å ta imot foreldrene sine. Det ble en samling i Ansgarkapellet for foreldre, mens bibelskolen gjorde seg klare for konsert. Etter AGC sin aller siste gospel konsert for skoleåret 2015-16 fikk studenter fra høgskolen som hadde fullført sin bachelorgrad utdelt sin bachelor, mens elevene ved bibelskolen fikk utdelt vitnemål. Rektor Ingunn Folkestad Breistein delte ut roser og sa noen få ord og Edvin Näslund som hadde fullført sin bachelor innenfor praktisk teologi avsluttet med en andakt.

Etter festmøtet ble det servert middag og dessert i en fint pyntet kantine. Siste post på programmet var samling for bibelskolen hvor det ble utdelt diplom for fullført bibel leseplan. Det ble vist filmer fra året og det ble selvfølgelig underholdning for foreldrene. Stolte foreldrene var selvsagt tilstede. Etter en hilsen fra Syver og en takk fra Martine for året var kvelden og skoleåret over.

Det ble en tårefylt avskjed og det siste som sto på programmet var å pakke seg ut.

Vi vil takke alle som har vært med å gjøre dette året helt fantastisk! God Bless! Vi ses igjen!

Lyst å ta et år på vår bibelskole? Les mer her

Tekst: Hedda
Foto: Thoams