Herrenes aften på Bibelskolen

18.mai arrangerte alle bibelskolejentene en kveld for å ære de kjekke, gode, interessante og forskjellige type herrene vi har her på skolen. Guttene hadde gledet seg lenge til denne kvelden og forventningene var skyhøye, men jentene leverte!

herrene-aften-ansgar-bibelskole3

Jentene hadde delt seg inn i forskjellige «team». Noen hadde ansvar for mat, mens andre hadde ansvar for alt fra underholdning til musikk og pynting.

herrene-aften-ansgar-bibelskole6

Pynteteamet hadde stelt i stand med tre langbord som var pyntet med godteribiler, lys, roser og tyrkiskpepper. Den ene veggen i lokalet var dekket med bilder av dame kjendiser og romantisk musikk ble spilt i bakgrunnen.

Etter alle guttene hadde funnet sin plass var det duket for pizza. Jentene serverte og underveis dukket det også opp skåler med bare bacon som de kunne kose seg med. Til dessert fikk de servert vaniljeis med safarikjeks og sjokoladesaus.

herrene-aften-ansgar-bibelskole

Etter hvert var det klart for underholdning! Det hele startet med en sang fra vårt eget hjemmesnekra jenteband og som fortsatte med en flott tale til ære for guttene av Johanna Lende. Jentene hadde også i løpet av uka stjålet klær fra noen av guttene som de skulle bruke i en historie for å imitere ord og uttrykk som de ofte bruker. Det var godt gjennomført av jentene og guttene koste seg så mye at de ikke ville at det skulle ta slutt! Senere var det manndomsprøve med forskjellige øvelser for å se hvem den virkelige mannen på bibelskolen er. Etter bleie skiftning, sette sammen en krakk, spise chili, flette hår og se hvem som hadde mest hår på brystet mm måtte vi gratulere Andreas Knappskog med seieren. Ærlighetspanel sto også på planen. Da sendte guttene inn spørsmål om hva som helst som tre av jentene måtte svare 100% ærlig på.

Fem ganger i løpet av kvelden ville det bli plinget i en bjelle. Jentene hadde funnet på forskjellige stunts som de skulle gi til guttene, så for hver gang det ble plinget i bjellen gjorde de en av stuntene. Lovehearts, kyss på skinn, massasje, fine ord og red bull var det som ble gitt ut til alle herrene, som var strålende fornøyde.

Jentebandet spilte noen sanger til slutt og tok av med en ny versjon av «Valborg oh oh yeah yeah» som alle jentene ble med å danse til som en avslutning på hele kvelden. Guttene skrøt og var kjempe glad for det vi hadde klart å stelle i stand. Det var på tide at vi fikk gjøre litt stas på herrene også. Vi er glad i dere alle!

Av Hedda

Lyst å ta et år på vår bibelskole? Les mer om oss

herrene-aften-ansgar-bibelskole4

herrene-aften-ansgar-bibelskole7