Teamtur til Nærbø

23.Oktober – 1.November reiste halvparten av disippelklassen på teamtur til Nærbø og den andre halvparten reiste til Farsund. Vi som var på teamtur i Nærbø opplevde mye spennende.

Fredag 23.Oktober vinket Peter, Jan Fredrik, Michele, Linn, Emilie og Hedda farvel til linjeleder Odd Inge og reisen gikk videre til Nærbø. Det ble spilt høy musikk, det ble mye prating og mye latter hele veien fram til en liten hytte vi skulle bo på i 10 dager på Ogna. Det tok litt tid å finne hytta, men vi hadde med oss Jesus på laget og fant fram til slutt. Når vi endelig var trygt plassert på hytta reiste vi videre til Nærbø kirke for å rigge i stand til 24-festival som skulle ta plass dagen etter. Der møtte vi blant annet Åslaug Lindland som var vår kontakt person under hele turen. Hvis vi lurte på noe var det hun vi kom til.

Etter noen lange timer med rigging og noen få timer med søvn var det klart for 24-festival med hele 450 unger. Hoppeslott, aktiviteter, bønnevandring og stage var satt i fullgang fra kl. 12.00 lørdag formiddag til kl. 02.00 natt til søndag. Team A:SM var også der for å lovprise Jesus sammen med barna. Tidlig på søndagsmorgen var det gudstjeneste og ned rigging som sto på programmet og rundt kl. 13.00 slapp Ansgar gjengen fri.

Kl. 10.00 på mandagsmorgen bestemte den flotte gjengen på 6stk seg for å ta en tur til Prekestolen. Vi spiste frokost, pakket sekker, tok på gode sko og gode klær til turen. Det var en helt fantastisk tur som var fylt med mye latter og gode samtaler. Da vi kom oss helt opp til toppen var det fram med selfie-stangen og knipse i vei. Vi tok oss en matbit og bestemte oss etter hvert for å gå ned igjen. Da vi hadde kommet oss trygt tilbake igjen på hytta var det klart for biff med bernaise saus som Linn haddestelt i stand og planlegging av morgendagen.

Tidlig tirsdagsmorgen var det tid for samtale med presten, Lars Sigurd Tjelle, i Nærbø kirke. Vi snakket blant annet om hvordan de løste forskjellige oppgaver i kirken, hvem som jobbet der og litt om hva forskjellen er mellom den norske kirke og andre kirker. En lang fin prat senere gjorde vi oss klare til en festkveld med kirkens ungdommer! Vi hadde fått i oppgave å ha ansvar for hele kvelden noe vi tok på strak arm. Vi lagde taco og brownies til alle 40 som kom og hadde leker og lederskaps panel der vi hadde samtale med hverandre om hvordan en god leder skal være, så hadde vår kjære egne Peter en fantastisk andakt som ungdommene fulgte interessert med på.

Onsdagsmorgen reiste vi til Nærbø kirke der vi møtte Lars Sigurd og han tok oss med på gudstjeneste på et gamlehjem ikke så langt unna kirken. Vi fikk hilse på alle de gamle og kunne se hvor mye de satt pris på at vi var kommet på besøk. Vi hadde også nattverd med dem og Linn delte et bibelvers. Etter en fin gudstjeneste dro vi tilbake til kirken der vi møtte kateketen Møyfrid Reime. Vi hadde en samtale om hva hennes oppgave i kirken bestod av og hvordan det er å være kateket. Etter en times snakk var det vi som skulle i aksjon. Emilie var klar til å ha samme undervisning 3 ganger med 3 forskjellige konfirmasjons grupper med det store tema; Hvem er Jesus? Senere på kvelden, etter mange timer med samme undervisning, dro vi til hytta og spiste mye godteri mens vi snakket om alt og ingenting til langt på natt.

Torsdagsmorgen fikk vi sove litt lenger og bestemt oss for å ta lunsj på jordbærpikene på M2 på Bryne. Det var nydelig mat som vår kjekke linjeleder, Odd Inge, spanderte på oss. Senere var det spekket og klart for 3 nye konfirmasjons grupper med akkurat samme undervisning 3 ganger til.

Fredagsmorgen våknet vi klare for babysang med Åslaug. Da reiste vi til en annen kirke som lå på Ogna hvor det kom mange mødre med barn mellom 0-4 år som ville synge for barna sine. Vi lærte også det at babysang er viktig for det knytter foreldre og barn tettere sammen. Etter en flott morgen med babysang dro vi tilbake hytta for å spise og stelle oss for senere var det UK ungdomsklubb i Nærbø kirke. Det kom 10 ungdommer, men stemningen var allikevel på topp. Det ble en kveld fylt med karaoke, konkurranser og Jan Fredrik som hadde andakt.

Da vi våknet lørdagsmorgen var det duket for danseseminar i Nærbø kirke. Det dukket opp 20 energifulle jenter som var mellom 8-10 år gamle som var klare for å danse. Michele og Hedda lærte de to danser og Michele hadde en andakt. Senere fikk de vise dansene for foreldrene sine. Etter noen timer med dans sa vi hade til Åslaug og takket for oss og så dro vi til Stavanger. Da vi kom til Stavanger besøkte vi foreldrene til Emilie og spiste kyllingsuppe som mammaen hadde laget i stand. Emilie viste oss rundt i hjemmet og så tok vi en liten tur i området. Så kjørte vi videre til Sandnes kino for å se på spektakulære James Bond redde verden. Etter mye latter og popcorn spising dro vi nok en gang tilbake til hytta på Ogna. Vi tok en samling for å snakke om uka som hadde vært og hvordan vi hadde opplevd de forskjellige arrangementene vi hadde deltatt på.

Søndagsmorgen sto vi opp tidlig for å pakke, vaske og rydde hytta. Så kjørte vi videre til Kristiansand. I bilen på vei hjem snakket vi om morsomme hendelser som hadde skjedd og minnerike opplevelser vi aldri kom til å glemme og alle 6 var enige om at det hadde vært tidenes tur. Selv om det var slitsomt og til tider stressende ble vi bedre kjent med hverandre og vi fikk utfordre oss selv på en hel del, på kun 10 dager. Gleder meg til neste gang. Tusen takk for turen!

Les mer om disippel linjen her

Bildene er tatt av oss på teamtur!