Temauke om samliv, sex og relasjoner!

Denne uken har bibelskolen hatt temauke om samliv, sex og relasjoner. Odd Inge, som er bibelskolelærer, brenner virkelig for at elevene skal få mest mulig ut av temaukene.

- Dette er temauke 1 av 4 gjennom skoleåret, eller “opptur”, som vi kaller det. I praksis betyr det bare at vi setter all annen undervisning til side og dykker ned i temaet. Vi tenker at relasjoner er en så stor del av livet at vi setter av en uke til dette. De andre temaukene går mer på tro, lys og salt, den hellige ånd osv.

Odd Inge er opptatt av at elevene skal få det beste. Derfor leier de også inn fagpersonell som familieterapeut Silje Vårlid, til å snakke om Trygghetssirkelen og hvordan forskjellig oppvekst kan påvirke samlivet med en annen. Siri Iversen underviser bl.a. om kjærlighetens forskjellige språk.

Både Silje (familieterapeut) og Siri (pastor) deler av sine erfaringer gjennom egen oppvekst og liv.

siri

Tekst og bilde: Thomas Vårlid