Vakttelefon

Ansgarskolens vakttelefon brukes ved saker på studenthjemmet som ikke kan vente til nærmeste ukedag.

Vakttelefonens nummer er: 404 03 533.

Dette nummeret er betjent alle dager bortsett fra hverdager mellom kl. 07.30 og 15.30. På dagtid kontaktes driftspersonell gjennom dette skjemaet eller via resepsjonen.

Se gjerne gjennom "Ofte stilte spørsmål - FAQ" før du ringer vakttelefonen.

Ofte stilte spørsmål - FAQ

Nede til venstre på vaskemaskinen er det en luke som kan vippes ut. Prøv å åpne denne med en smal gjenstand og vipp ned ring eller tapp i sporet. Da vil døren åpne seg.

De fleste komfyrene har komfyrvakt. Denne kan gå i alarm om det er for varmt på komfyren. Komfyren vil da slå seg av. Trykk på knappen under ventilatoren og prøv på nytt. Komfyrvakt piper med noen sekunders mellomrom. Kanskje det er på tide med nytt batteri. Meld i fra til vaktmester i dette skjemaet.

Det er som regel hår som tetter vask og dusj. Prøv å kaste hår i søpla og ikke i vask eller dusj. Fjern synlige hår før de går ned i vasken. Kjøp avløpsåpner på butikken eller meld i fra i dette skjemaet så vi det bli fikset. Prøv å gi beskjed før det blir helt tett. Vaktmester fikser ikke dette i helg eller kveld.

Lukk vinduet! Det er en bryter på vinduet som gjør at ovnen ikke gir full effekt.

Du kan bruke toalettet som vanlig, men du må bruke en bøtte eller en gryte til å skylle ned det som ligger der. Dersom dette ikke virker kan du fylle ut dette skjemaet - så kommer vaktmester og fikser dette.

Noen ganger er det bare å vente til vannet har sunket med. Prøv å trekk ned en gang til. Gjenta dette til proppen plutselig går. Dersom dette ikke virker kan du fylle ut dette skjemaet - så kommer vaktmester og fikser dette.

Du har mest sannsynlig latt nøkkelen stå så lenge i døra at du må lade opp låsen på nytt. Ta ut nøkkel og inn i låsen igjen. Låsene er kinetiske og låsen blir ladet opp når du stikker nøkkelen inn i låsen.

Høre med folk i nærheten om de også mangler nett. Om du er sikker på det ikke er eget utstyr - vennligst fyll ut dette skjemaet.

En del leiligheter har vannstopper, dersom føleren kommer kontakt med vann kan vannstopper gå i alarm. Kan for eksempel skje om en vasker gulv med for mye vann.

La vannet tørke opp og tykk på reset knapp under vasken.