Høsttur til fjells med Krik-klassen

Tirsdag 13.oktober reiste krik-klassen til Rauland i Telemark. Der var vi heldige og fikk overnatte i miljøarbeider Kristoffers sin hytte, hele gjengen.

Etter troshistorie og bønn fikk vi en litt kort, men ganske god natts søvn.

Etter et ord for dagen, dro vi onsdag morgen til Gaustadtoppen. Hele klassen på toppen av et av de høye fjellene sørlige Norge har å by på (1883 moh).

På toppen av dette høye fjellet, der man kan se 1/6 av hele Norge i fint vær, var hele krik-klassen på plass. Alle 20 elever og 2 lærere.

Vi var heldige og fikk det fine været vi håpet på, ikke en sky og se, bare den enormt flotte utsikten. Man har faktisk Norges største utsikt målt i areal fra Gaustadtoppen. Gjett om vi var fornøyde?!

Da vi var vel nede fra fjellturen reiste vi til Rjukan og der hoppet de tøffeste (eller galeste) strikkhopp fra Vemorkbrua. Ekstremt kick og veldig gøy, sa de som turte, 84 m rett ned😀!

På kvelden koste vi oss med pizza og samlingsstund med deling av troshistorie og bønn.

Neste dag reiste vi til Valle i Setesdal. Der fikk vi oss en skikkelig fin ny fjelltur. Denne gangen en via ferrata. En fantastisk flott og luftig klatretur på jernstien på Nomelandsfjellet.

Vi er glade for det fine felleskapet vi har fått i klassen vår, at vi kan få oppleve så mange fine og gøye ting i sammen og for at vi kan få dele liv, tro og bønn.

Takk for nok en fin tur!