Krik-linjen på Hovdentur!

I løpet av året på KRIK-linjen her på Ansgar Bibelskole, reiser vi rundt på ulike turer, både i nærområdet men også andre steder i landet. Nylig dro hele klassen til Hovden for å utnytte nysnøen som hadde dalt rett før vi kom. Vi samlet gjengen i bilene våre og kjørte strekninga på litt over 3 timer, og stemninga i bussen var på topp. I løpet av de tre dagene vi var på Hovden, fikk man prøvd seg på flere vinteraktiviteter, og mange fikk utfordret seg på både teknikk, høydeskrekk og utholdenhet. Langrenn (både klassisk og skøyteski), topptur på randoneeski og alpint var noen av de aktivitetene vi prøvde oss på. Ellers gikk det i hyttekos, felles måltider, spill, andakter, troshistorier, latter og moro. Turer som denne er kanskje noe av det viktigste vi gjør her på KRIK, nettopp på grunn av den graden av relasjonsbygging og fellesskap som kommer ut av alt man opplever sammen.

Rebekka Magerholm, elev på Krik-linjen