Ny leder på plass ved Ansgar bibelskole

Ansgar Bibelskole har nå en midlertidig leder på plass. Thomas Vårlid (46), som tidligere har vært kommunikasjons- og rekrutteringsleder ved bibelskolen og som etablerte bibelskolene.no, ser frem til å være med på å videreføre og styrke skolens historie og betydning. Samtidig starter han med å bygge "nye" Ansgar Bibelskole.

Øyvind Skjegstad, rektor for både Ansgar høyskole og Ansgar bibelskole, uttrykker stor tilfredshet med ansettelsen av Thomas Vårlid. "Jeg er svært fornøyd med å få Thomas i ledelsen av Ansgar bibelskole. Han har en god forståelse av bibelskoledrift og hva unge mennesker i dag ønsker å bruke dette året til," sier Skjegstad.

Thomas deler sin egen erfaring fra skolen: "I 2002 gikk jeg selv på Ansgar bibelskole. Når jeg ser tilbake på de siste 22 årene, ser jeg hvor viktig dette året har vært for min tro, mine prioriteringer og mine verdier. Akkurat det samme ønsker jeg for elevene ved bibelskolen."

Thomas ser frem til å være med på å utvikle skolen og bygge videre på dens sterke fundament. "Jeg ser frem til å løfte denne fantastiske skolen som har betydd så mye for mange. Jeg er sikker på at vi kan bli en av Norges ledende bibelskoler."

Han understreker også viktigheten av bønn for skolens arbeid, og sier: "Vi tror at bønn virker, så vær gjerne med og be for staben, skolen og elevene."

Med Thomas som del av ledelsen går Ansgar Bibelskole en spennende fremtid i møte, og forventningene er høye for det kommende året.