Oppstartstur med KRIK-linja

Av Grethe Fredvik

Tirsdag 30. august dro vi av gårde på kajakktur med KRIK-linja. Vi er en stor klasse i år, 26 elever, en miljøarbeider og to lærere.

Vi begynte turen i Lillesand sentrum og padlet med svak medvind helt frem til Isefjærfjorden, der vi hadde første overnatting.

Vi spiste god grillmat og koste oss sammen rundt bålet. Gøy å være på tur sammen og få skikkelig god tid til å bli bedre kjent.

Dag to av padleturen gikk fra Isefjærfjorden til Randøya. Helt fantastisk fint vær, sol fra blå himmel og så lite vind at vi kunne padle utasjærs, det er nydelig det!

Over Kvåsefjorden var det ingen problemer i år, bare kos.

På Randøya ble det mulighet for vannski, wakeboard og tubekjøring etter båt. Nok en kveld med god mat, lovsang, andakt og koselig prat rundt bålet.

Siste dag av padleturen gikk tilbake til Hånes og Ansgar, via Nåløye og Herøykanalen, med pausestopp på Dvergsnestangen og Sømsstranda.

Etter nok en dag med sol og lite vind, kan vi lett oppsummere turen med at man nok ikke kan være mere heldige med været enn vi var i år. 20 grader i vannet, masse bading og god stemning. Vi har vært så heldige.

Ganske slitne etter tre dager på padletur er det godt å komme tilbake til skolen og til egen seng, men vi gleder oss til året som ligger foran og nye fine opplevelser sammen  med denne herlige gjengen!