Opptur 10-12. mai: Dere er jordens salt.

Mandag 10. mai til onsdag 13. mai arrangeres årets siste opptur på Ansgar Bibelskole.

I år har vi har fire oppturer så langt: turen til Vegårtun, tema om sex og samliv, tema om tro og tema om Den hellige ånd.

Denne gangen er tema «salt» - og det vil ha fokus på det å utgjøre en forskjell. Vi vil belyse tema ut fra ulike perspektiv.

Oppturen starter med Bjørn Øyvind Fjeld som skal ta for seg det teologiske perspektivet rundt tema. Pastor i Randesund Misjonskirke, Roy Elling Foss, snakker om «Salt matters – do you?». Etter lunsj mandag får vi besøk av Gordon Kleppe som er pastor i Herøya Misjonskirke. Han vil dele fra sitt liv og sin tjeneste som på mange måter er en annerledes pastorhverdag enn vi tradisjonelt tenker. Kveldsmøte mandag kveld med pastor i Justnes Misjonskirke, Johnny Omdal. Dagen avsluttes med kos i kantinen.

Tirsdag får vi besøk av investor, skipsreder og eiendomsmagnat Kurt Mosvold. Han vil dele fra sitt liv om hvordan han med sine prioriteringer er med på å utgjøre en forskjell. Rektor Ingunn Folkestad Breistein fortsetter med å gi oss et historisk forbilde, til inspirasjon; Hans Nilsen Hauge. Resten av dagen arrangerer KRIK volleyballturnering. Kvelden avsluttes med lovsangskveld med Daniel Dahl m/band og kos i peisestua.

Onsdag avsluttes oppturen med besøk av Rebekka D Dahle som er høyskolelektor her ved skolen. Hun vil dele om tema «hverdagssalt». Kvelden avsluttes med «Herrenes aften» i regi av miljøarbeiderne.

Bare å glede seg😊

Se eller last ned programmet