Personlighetstest på timeplanen

På Ansgar bibelskole får elevene et helt år til å bli bedre kjent med Jesus og seg selv. De siste ukene har elvene fått lære seg selv å kjenne bedre med å ta personlighetstester!

Det er spennende å utforske hvordan vi mennesker kan fungere så ulikt, og ikke minst i lys av at Gud har skapt oss alle sammen med den personligheten vi har. Elevene har fått utforske hvordan de fungerer, og hvordan dette kan være svært annerledes enn hvordan andre fungerer! Denne kunnskapen om seg selv og andre er god å ha når man skal leve tett på andre mennesker og veldig interessant å ha med i refleksjonen over hvordan de ønsker å leve litt sitt fremover.

Det er fint å bli minnet på at ulikhetene er en vakker ting, skapt av Gud, i et samfunn hvor man kan føle seg dratt mot å være på en bestemt måte!

- Talette Cathrine Vidnes Ausland