Våre første uker på Ansgar

Vi har vært på Ansgar noen uker nå. Fra innflyttingsdagen lørdag 14. august, etterfulgt av bli-kjent-opplegg til vanlige undervisningsuker.

Eller, vanlige uker vil jeg ikke si de er, Ansgar er så mye mye mer enn skolen. Det skjer alltid noe på hyblene, felleskjøkkenene eller andre steder på skolen. Dette er en skole full av liv og glede.

Allerede første kvelden var det uoffisielt felles bad nede ved vannet, der store deler av årets kull ble med ned for en dukkert eller bare være sosiale.

Det går raskt ut i felleschatten at ting skjer, og folk strømmer på for å bli med ut.

Nå noen uker senere er det litt kaldere i luften, og bading er erstattet med filmkvelder og andre aktiviteter. Men stemningen er fortsatt den samme; magisk.

Med denne starten ser vi at året vil gå alt for fort, så hvert øyeblikk må nytes fullt ut.

Dette kommer til å bli et fantastisk år, helt utenom det vanlige.

Skrevet av Mette Hansen, Disippellinjen