Dans

1 år

Studiestart

August

Bibelskoleåret 2024/2025 blir det ikke danselinje. De som har søkt dans får tilbud om plass på andre linjer, og de som ønsker det kan få dans som valgfag.

Dans er linjen for deg som ønsker å

• danse i et trygt, gøy og inspirerende miljø. Her lærer du grunnleggende teknikk i hiphop og contemporary.
  • opptre på ulike arenaer og reise sammen med ditt kommende dansecrew og hele bibelskolen.
  • bli utfordrer det til å prøve ut dine gaver og talenter gjennom god, trygg og målrettet coaching.
  • lære mer om deg selv, Bibelen, den kristne tro og hva den kan bety for deg.

Velkommen til et år med danseglede, personlig utvikling og en spennende studietur!

Opptakskrav

• 18 år innen utgangen av opptaksåret
  • Kunne norsk språk

Søknadsfrist

• Frem til skolestart så lenge det er ledige plasser

Send søknad

Klikk her for oversikt over kostnader, lån og stipend.

Et år på Ansgar bibelskole vil faglig sett være en jevn sammensetting av fellesfag, linjefag og valgfag.

Fellesfag

Fellesfagene gir en grunnleggende innsikt i den kristne tro - hvor en får lov å fordype seg i Bibelen, fundere på troens innhold og få råd og veiledning på vegen som kristen.

Linjefag

Valgfag*

* Hvilke valgfag som tilbys hvert skoleår vil variere (les mer).

Se gjeldende læreplan for Ansgar Bibelskole (.pdf)

Dans drar hvert år til Los Angeles.

dans-linje-forside

I tillegg til linjetur til utlandet og korhelger reiser hele bibelskolen på turne i vakre Norge. Tid og sted varierer fra år til år.

Timeplan vil bli oppdatert ved semesterstart

Kom og opplev et uforglemmelig skoleår i et inkluderende læringsfellesskap hvor vi heier på hverandre!